Βυζαντινό και Χριστιανικό Μουσείο :: Φίλοι του Μουσείου .::. Διαλέξεις .::. 2011

«Η Δούκισσα της Πλακεντίας: ιστορία και μύθος»

04 Ιανουαρίου 2011

Ώρα διαλέξεων: 19:30
Τόπος διαλέξεων: Βυζαντινό & Χριστιανικό Μουσείο


ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2011
ΜΑΡΩ ΑΔΑΜΗ
καθηγήτρια Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου
«Chez Madame la Duchesse. Οι κατοικίες της Δούκισσας της Πλακεντίας».
-----------------------------------------------------------------------------

ΔΕΥΤΕΡΑ 7 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011
ΑΡΙΣΤΕΑ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ-ΚΡΙΣΤΕΝΣΕΝ
Ιστορικός - Αρχαιολόγος
«Για τη Δούκισσα της Πλακεντίας, συγχρονοί της έγραψαν...»
-----------------------------------------------------------------------------

ΔΕΥΤΕΡΑ 21 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2011
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΣΚΙΑΔΑΣ
Δημοσιογράφος - Ιστορικός
«Η κοντέσα Θεοτόκη και το αρχοντικό της οδού Σωκράτους».
------------------------------------------------------------------------------

ΔΕΥΤΕΡΑ 28 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011
Δρ ΕΛΕΝΗ ΜΑΡΓΑΡΗ
Ιστορικός Τέχνης, επιμελήτρια της περιοδικής έκθεσης

ΣΤΑΘΗΣ ΓΚΟΤΣΗΣ
Ιστορικός στο Βυζαντινό Μουσείο

«Δούκισσα της Πλακεντίας. Το αίνιγμα της Ανατολής».
Σε ποιο περιβάλλον διαμορφώθηκε η προσωπικότητα της Δούκισσας της Πλακεντίας; Πώς επηρέασε τις ιδέες και τις αντιλήψεις της ο Διαφωτισμός, ο ρομαντισμός και ο φιλελληνισμός; Μέσα από ποιες διεργασίες οδηγήθηκαν τα βήματά της από τη μετεπαναστατική Γαλλία στην Αθήνα του Όθωνα; Ποια ήταν τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας στην οποία αποφάσισε να ζήσει μεγάλο μέρος της ζωής της;

Η διάλεξη θα προσπαθήσει να δώσει, όσο το επιτρέπει η μέχρι τώρα έρευνα, απαντήσεις σε ερωτήματα όπως αυτά που συναπαρτίζουν τον ιστορικό πυρήνα για την κατανόηση μιας ιδιαίτερης γυναίκας του 19ου αιώνα, η οποία χαρακτηρίστηκε, εύστοχα, «το αίνιγμα της Ανατολής» από την Dora d’ Istria. Περαιτέρω, θα επιχειρηθεί η σκιαγράφηση των παραμέτρων που συγκρότησαν και διατήρησαν μέχρι τις μέρες μας τον μύθο που συνοδεύει τη Δούκισσα, αλλά και μια συνοπτική παρουσίαση των σημαντικότερων εκφράσεων (μυθιστορημάτων και άλλων λαϊκών αναγνωσμάτων ή παραγωγών) αυτής της μυθολογικής κατασκευής.

--------------------------------------------------------------------------